رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد
سرخط خبرها

گزارش لحظه به لحظه برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ماه | مشارکت بیش از ۲۵ میلیون نفر در انتخابات + عکس و فیلم

  • کد خبر: ۲۱۴۶۱۶
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
گزارش لحظه به لحظه برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ماه | مشارکت بیش از ۲۵ میلیون نفر در انتخابات + عکس و فیلم
با پایان فرآیند رای گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، شمارش آرا آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲) در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری «انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» و «ششمین مجلس خبرگان رهبری» با حضور در شعبه اخذ رای ۱۱۰ واقع در حسینیه امام خمینی (ره) رای خود را به صندوق انداختند.

رهبر معظم انقلاب: امروز چشم بسیاری از مردم دنیا به ایران است

گزارش لحظه به لحظه برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ماه | رهبر معظم انقلاب رای خود را به صندوق انداختند + عکس و فیلم

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه ملت عزیزمان بدانند امروز چشم بسیاری از مردم دنیا به ایران است، خاطر نشان کردند: ملت عزیزمان بدانند که چشم بسیاری از مردم دنیا چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملی و سیاسی، امروز چشمشان به ایران و شماست و می‌خواهند ببینید که شما در این انتخابات چه می‌کنید و نتیجه انتخابات شما چه می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز جمعه یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در حسینیه امام خمینی (ره)، آراء خود را به صندوق انداختند و با تاکید بر اینکه در انتخابات‌های گذشته گفته‌ام اکنون نیز تکرار می‌کنم که در اولین ساعات ممکن بروید و رای خود را به صندوق بیاندازید، تصریح کردند: از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که امروز را برای ملت ایران روز مبارکی قرار دهد و نتایج تلاش مردم عزیزمان و دست اندرکاران مسائل گوناگون انتخابات انشالله به نتایج مطلوب برسدو به نفع ملت ایران تمام شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه دو توصیه برای مردم عزیز دارم؛ گفت: توصیه قرآن به مردم این است که در کار‌های نیک مسابقه بگذارید و پیشی بگیرید بر دیگران. در انتخابات‌های گذشته گفته‌ام اکنون نیز تاکید می‌کنم که در اولین ساعات ممکن رای خود را در صندوق بیاندازید.

ایشان در ادامه مطرح کردند: توصیه دوم این است که در هر حوزه‌ای به همه افرادی که لازم است رای دهید نه کمتر. در هر حوزه‌ای به تعداد لازم برای آن حوزه رای دهید، به کمتر رای ندهید. مثلا در تهران برای خبرگان به ۱۶ نفر لازم است که رای دهید به ۱۶ نفر رای دهید نه کمتر، در تهران برای مجلس شورای اسلامی باید به ۳۰ نفر رای دهید. آخرین حرف من خطاب به مرددین این است که در حاجت خیر حاجت هیچ استخاره نیست.

رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند: از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که امروز را برای ملت ایران روز مبارکی قرار دهد و نتایج تلاش مردم عزیزمان و دست اندرکاران مسائل گوناگون انتخابات انشالله به نتایج مطلوب برسدو به نفع ملت ایران تمام شود.

مقام معظم رهبری بیان کردند: ملت عزیزمان بدانند که چشم بسیاری از مردم دنیا چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملی و سیاسی، امروز چشمشان به ایران و شماست و می‌خواهند ببینید که شما در این انتخابات چه می‌کنید و نتیجه انتخابات شما چه می‌شود. هم دوستان ما و کسانی که به ملت ایران علاقه دارند و چه بدخواهان، از همه طرف چشم‌ها مترصد مسائل کشور ما و ملت عزیز ماست؛ به این موضوع توجه کنید، دوستان را خوشحال و دشمنان را ناامید کنید.


گزارش لحظه به لحظه برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ماه 

مشارکت بیش از ۲۵ میلیون نفر در انتخابات| ۴۱ درصد از واجدین شرایط رای دادند| ۰۱:۰۲

بر اساس آخرین گزارش‌ها بیش از ۲۵ میلیون نفر از واجدین شرایط در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

این عدد مشارکت ۴۱ درصدی را برای این دوره از انتخابات رقم زده است. 

نتایج رسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد.

شمارش آرا در بعضی حوزه‌های سراسر کشور آغاز شده است|۰۰:۴۸

پیام سردار رادان پس از پایان رای گیری: انتخابات با نشاط و در امنیت برگزار شد| ۰۰:۳۹

سردار احمدرضا رادان پس از پایان مهلت اخذ آرا در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در پیامی که در اختیار ایسنا قرار گرفته است، نوشت: « ملت ایران در حماسه‌ای ماندگار، عظمت، بصیرت، اقتدار و اراده‌ بی‌همتا را به میدان آوردند و  آرمان‌ها و آرزوهای خود را در برگه‌های اخذ رأی نوشته و به صندوق آرا ریختند تا مثل همیشه پایِ کارِ انقلاب بایستند.

شورای نگهبان: کسانی که در شعب هستند می‌توانند رأی دهند| ۰۰:۱۹

سخنگوی شورای نگهبان گفت: با مشکلی در فرآیند انتخابات مواجه نبودیم و هم‌اکنون زمان رأی‌گیری از نظر قانونی تمام شده ولی از نظر قانونی منعی نداریم کسانی که در حوزه أخذ رای هستند، از آن‌ها رأی گرفته می‌شود و کسانی که به هر دلیلی دیر به محل أخذ رأی رفته‌اند، آرای آن‌ها أخذ خواهد شد.

وی افزود: بعد از اتمام فرایند رأی‌گیری نیز، شمارش آرا در دستورکار قرار خواهد گرفت.

رای‌گیری انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ پایان یافت| ۰۰:۰۰

فرآیند رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره خبرگان رهبری در سراسر کشور پایان یافت.

مدارس سراسر کشور فردا تعطیل است| ۲۳:۳۵

 با توجه به برگزاری انتخابات و تمدید زمان رای‌گیری، مدارس سراسر کشور فردا شنبه ۱۲ اسفند تعطیل است و برخی کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان: پس از پایان اخذ رای، میزان مشارکت اعلام می‌شود| ۲۳:۱۳

سخنگوی شورای نگهبان درباره آمار اولیه از میزان مشارکت در انتخابات گفت: چون در حال رای گیری از مردم هستیم طبیعتاً آمار رسمی و مشارکت را باید در انتهای رای گیری بررسی کنیم؛ ان شاءالله بعد از پایان فرآیند اخذ رای میزان مشارکت هم اعلام می‌شود.

حضور خاتمی در شعب اخذ رای تکذیب شد| ۲۲:۴۵

اصلاحات نیوز، خبر حضور سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات در یکی از شعب اخذ رای و شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را تکذیب کرد.

مشارکت محمود احمدی‌نژاد در انتخابات| ۲۲:۳۰

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق دقایقی قبل با حضور در مدرسه میعاد تهران در محله نارمک رأی خود را به صندوق انداخت.

سیدمحمدخاتمی رأی خود را به صندوق ریخت| ۲۲:۲۰

سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات دقایقی پیش با حضور در یکی از شعب اخذ رای در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.

زمان اخذ رای تا ساعت ۲۴ تمدید شد| ۲۱:۳۵

«محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور از تمدید زمان اخذ رأی تا ساعت ۲۴ خبر داد.

کلیه مدارس استان تهران فردا تعطیل است| ۲۱:۲۵

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: با توجه به اینکه بیشتر فرهنگیان ما مشغول بحث فرآیند انتخابات و شمارش آرا هستند، فردا کلیه مدارس استان تهران تعطیل است.

آغاز شمارش آرای انتخاباتی در اندیمشک تکذیب شد| ۲۰:۳۵

ستاد انتخابات اندیمشک با صدور اطلاعیه اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر پایان رأی‌گیری در این شهرستان و آغاز شمارش آرا را تکذیب کرد.

رای‌گیری انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد| ۱۹:۵۰

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خبر داد: با توجه به ازدحام مردم در صف‌های رای گیری مدت زمان انتخابات تا ۱۰ شب تمدید شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور: حضور مردم در انتخابات پرشور است| ۱۹:۴۵

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان گفت: با بررسی‌های انجام شده و اخبار رسیده حضور مردم در انتخابات پرشور است.

۸ نفر به اتهام خرید و فروش رأی در شوش دستگیر شدند| ۱۹:۱۰

دادستان عمومی و انقلاب شوش با بیان اینکه دستگاه قضایی همه توان خود را برای صیانت از آرای مردم به کار گرفته است گفت: هشت نفر به اتهام خرید و فروش رای در بازدید‌های میدانی از شعبه‌های اخذ رای در شوش دستگیر شدند.

حضور سرزده دادستان کل کشور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان | ۱۸:۲۰

حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور عصر جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در جریان برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان از نزدیک در جریان روند نظارت بر انتخابات قرار گرفت.

زمان رای گیری در انتخابات ۱۱ اسفند تمدید شد | ۱۷:۳۵

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: رای گیری در شعب سراسر کشور تمدید شد.

محسن اسلامی از تمدید زمان اخذ رای در تمامی شعب در سراسر کشور تا ساعت ۲۰ خبر داد.

اسامی استان‌های پیشرو در انتخابات اعلام شد | ۱۶:۳۱

محسن اسلامی عصر امروز - ۱۱ اسفند - در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، گفت: براساس آخرین آمار، ۴۷ درصد از رأی‌دهندگان زنان و ۵۳ درصد مردان هستند. ۸۶ درصد از رأی‌دهندگان با کارت ملی، ۱۱ درصد با شناسنامه، ۳ درصد گواهینامه و کمتر از ۱ درصد با پاسپورت و کارت پایان خدمت رأی دادند.

وی همچنین افزود: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، قم، لرستان، چهار محال و بختیاری، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، ایلام و کرمان از استان‌های پیشرو در انتخابات ۱۱ اسفند هستند.


طحان نظیف: شواهد نشان می‌دهد مشارکت این دوره از مجلس یازدهم بیشتر است | ۱۶:۰۷ 

هادی طحان نظیف با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: از ماه‌ها قبل عوامل اجرایی کشور، دستگاه‌های انتظامی و شورای نگهبان برنامه‌ریزی‌های متعددی داشتند و با آغاز فرایند شاهد حضور مردم پای صندوق رای بودیم.

وی با بیان اینکه گزارش و مشکل خاصی از ابتدای صبح نداشتیم، ادامه داد: گزارش‌هایی جزئی درباره تاخیر کار در برخی شعب بود که مشکلات رفع شد. در بازدیدی که از ستاد انتخابات انجام شد، فرایند اخذ رأی به‌صورت روان در حال طی شدن و انتخابات الکترونیکی در چهار حوزه آبادان، ملایر، قم و رشت به صورت روان در حال انجام است.

طحان‌نظیف با تاکید بر اینکه از مردم درخواست داریم حضور پای صندوق‌های رأی را به ساعات پایانی موکول نکنند، گفت: ما مشکل خاصی در حوزه امنیت انتخابات نداشتیم و حسب اعلام، بیش از ۲۵۰ هزار نیرو مسئولیت انتخابات را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: طبق شواهد درصد مشارکت خوب و حتی نسبت به انتخابات مجلس یازدهم بهتر شده است، اما آمار نهایی و تکمیلی را پس از اتمام فرایند اعلام می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره اینکه چه میزان تعرفه تاکنون در شعب اخذ رأی، توزیع شده، گفت: میزان تعرفه برای هر شعب پیش‌بینی شده است و اگر نیاز باشد بازهم تامین می‌شود تا الان مشکل خاصی برای تعرفه نداشتیم و تعرفه به میزان کافی توزیع شده است.


یک نفر در تهران بازداشت یک فرد | ۱۶:۰۳ 

رییس ستاد امنیت انتخابات استان تهران گفت: یک فرد که قصد ایجاد تهدید با سلاح سرد داشت، بازداشت شد.

محسن نایبی در گفتگو با خبرنگاران درباره شرایط امنیت انتخابات در استان تهران، اظهار کرد: تا الان مورد خاص امنیتی که موجب ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات شود، نداشته ایم.

وی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در شش ماه گذشته در ستاد امنیت انتخابات در استانداری تهران انجام داده ایم. همه اقدامات لازم از زمان ثبت نام، روند بررسی صلاحیت ها، رصد فضای واقعی و مجازی، تامین ملزومات انتخابات از جمله تعرفه، مهر و صندوق و موارد دیگر با پیوست امنیتی انجام شد. امنیت ۶ هزار و ۸۱۱ شعبه اخذ رای را به فراجا سپردیم که البته باید از سپاه محمد رسول الله و سپاه سیدالشهدا، دستگاه‌های اطلاعاتی و دستگاه قصاییه تشکر کنم که به تامین امنیت انتخابات کمک کردند. امنیت شعب و سطح شهر با وجود تهدیداتی که از قبل متصور بود، تامین شد و مساله خاصی ایجاد نشده است و امیدواریم با همین روال انتخابات برگزار شود.

وی درباره حادثه امنیتی در دارآباد گفت: فردی می‌خواسته تهدیدی با سلاح سرد انجام دهد که با حضور عوامل امنیتی این تهدید منتفی شده و نتوانسته ضربه‌ای برند. این فرد بازداشت شده است. فرد مجروحی در این اتفاق وجود نداشته است و آن فرد هم کار خاصی نتوانسته انجام بدهد.


امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش با حضور در شهرک شهید فلاحی تهران رأی خود را به صندوق انداخت. | ۱۴:۳۸


سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در مسجد جامع لویزان، در انتخابات شرکت کرد. | ۱۴:۳۷


اطلاعیه ۲۹ وزارت کشور | ۱۴:۲۲

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۹ اعلام کرد: مسئولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیات نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزد‌ها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان اقدام به نوشتن رای نمایند.

متن اطلاعیه شماره ۲۹ ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند می‌رساند، برای شرکت در انتخابات و دادن رای می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

ضمناً مسئولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیات نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزد‌ها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان اقدام به نوشتن رای نمایند.


۱۴:۰۵- «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در حوزه رای گیری امامزاده صالح تجریش با تاکید بر اینکه یکی از مولفه‌های قدرت نظام اسلامی که دشمن هیچ حربه‌ای در مقابل آن ندارد، مردمی بودن است، گفت: حضور مردم پای صندوق رأی هژمونی دشمن را از بین می‌برد.


اطلاعیه شماره ۲۸ ستاد انتخابات | ۱۴:۱

ستاد انتخابات کشور لحظاتی قبل در اطلاعیه شماره ۲۸ به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ کرد، با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رای نیاز به دریافت تعرفه‌های بیشتر را اطلاع دهند.

متن اطلاعیه شماره ۲۸ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رأی به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می‌گردد، تعرفه‌ها و برگ‌های رأی مصرف نشده شعبه را شمارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه‌های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوطه جهت تأمین کسری تعرفه و برگ رأی اطلاع دهند.


اطلاعیه شماره ۲۷ ستاد انتخابات | ۱۳:۵۹

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۷ از هموطنان خواست برای اینکه حق نامزدان انتخابات تضییع نشود، آرا خود را با مشخصات کامل و خوانا قید کنند.

متن اطلاعیه شماره ۲۷ که لحظاتی قبل منتشر شد در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه رای دهندگان عزیز می‌رساند.

با عنایت به تبصره ۳ ماده ۲۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزد‌های انتخابات، خواهشمند است در هنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزد‌های مورد نظر خود را که شامل؛ نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می‌باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایند تا حقی از نامزد‌های محترم در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نگردد.


اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات | ۱۳.۵۴

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۶ نکاتی را به مجریان و دست اندرکاران انتخابات در مورد ملاک اصلی تشخیص واجدان شرایط اخذ رای متذکر شد.

متن اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می‌رساند.

ملاک اصلی جهت تشخیص واجدین شرایط اخذ رأی و صدور تعرفه برای رای دهندگان.

اصالت شماره ملی

متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ما قبل آن

استعلام شماره ملی رأی دهنده از دستگاه احراز هویت می‌باشد.

همچنین مجدداً یادآور می‌شود عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.


سردار رادان: تا این لحظه انتخابات در امنیت کامل برگزار شده است | ۱۳.۷

فرمانده فراجا گفت: تا به این لحظه هیچگونه مشکل امنیتی در هیچ یک از شعب اخذ رای در سراسر کشور وجود نداشته و امنیت کامل برقرار است.

سردار احمدرضا رادان ضمن حضور در پای صندوق رأی مستقر در ستاد فراجا گفت: بحمداله از اولین دقایق شروع رأی گیری، مردم عزیز در سراسر کشور پای صندوق‌های رأی آمدند و با شور وصف ناپذیری در حال عمل به تکلیف دینی و ملی خود هستند و تا این لحظه که در خدمت مردم عزیز برای گزارش هستم، هیچگونه مشکل امنیتی در هیچ یک از شعب در سراسر کشور وجود نداشته و امنیت کامل برقرار است.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: این امنیت در حالی رقم خواهد خورد که مشارکت مردم هم بسیار بالا باشد؛ به واقع هرچه این مشارکت بالا باشد امنیت هم بالاتر و بیشتر خواهد بود.

به گفته رادان از اولین دقایق شروع رأی گیری، بیگانگان هم بیکار ننشستند مشخص هست که از این شور بسیار ناراحت هستند و برای شان باورپذیر نیست که این تعداد از مردم با این استقبال برای تصمیم گیری برای نمایندگان‌شان در شعب رأی گیری حاضر شوند.

وی با تشکر از حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند گفت: همکاران من در بحث امنیت صندوق‌ها قطعا تا پایان زمان رأی گیری در شعب هستند و بعد از آن هم وظیفه انتقال صندوق‌ها و سپس هم ماموریت امنیت مخازن را برعهده دارند. ما تا آخرین لحظاتی که نتایج معلوم شود برای حفظ امنیت و پاسداشت همه آن چیزی که مردم آن را امنیت می‌نامند در خدمت شان هستیم.


حسن روحانی رای داد | ۱۳.۲

رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم در انتخابات شرکت کرد.

حسن روحانی صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آرای خود را در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است.


سخنگوی شورای نگهبان: فرایند انتخابات در ۴ حوزه الکترونیکی روان است | ۱۲.۲۸

سخنگوی شورای نگهبان از حضور خوب مردم پای صندوق‌های رای خبر داد و گفت: در برخی از شعب اخذ رای شاهد ازدحام جمعیت هستیم.

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان امروز جمعه در حاشیه بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به فضل خدا از ابتدای آغاز فرآیند رای گیری شاهد حضور خوب مردم پای صندوق‌های اخذ رای بودیم؛ طبیعتاً ممکن است در ابتدای روز مشکلاتی جزیی وجود داشته باشد، اما با هماهنگی‌هایی که به عمل آمده، همه شعب مشغول اخذ رای از مردم شریف هستند.

وی گفت: در برخی از شعب اخذ رای نیز شاهد ازدحام جمعیت هستیم که نشان دهنده پیگیری مردم و حضور باشکوه آن‌ها برای رای دادن است.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: حسب اطلاعی که از ۴ حوزه رشت، آبادان، قم و ملایر که در آن‌ها انتخابات به صورت الکترونیکی در حال برگزاری است داریم، در ۱۷۰۰ شعبه اخذ رای این حوزه‌ها فرآیند به طور روان و تسهیل شده در حال انجام است و با رضایت بالایی کار در حال انجام است.

طحان نظیف اظهار کرد: به لحاظ تعرفه نیز در جایی مشکل کمبود تعرفه نداریم و عزیزان ما در ستاد انتخابات مکرراً در حال پیگیری موضوعات هستند. همچنین گزارش‌هایی از سامانه مردم ناظر داشتیم که عزیزان ما به تفکیک استان‌ها در حال پیگیری موارد گزارش شده و تخلفات احتمالی هستند. تاکنون تخلف خاصی را همچنان شاهد نبودیم و موادی را که به ما گزارش می‌شود را پیگیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره فراهم بودن امکان اخذ رای در همه حوزه‌های انتخابیه با توجه به شرایط آب و هوایی و برودت هوا گفت: در برخی از شهر‌ها موضوع برودت هوا را داریم، اما همکاران و عوامل اجرایی و نظارتی در حال تمهید مقدمات لازم هستند. تمام تلاش ما این است که رای همه رای دهندگان اخذ شود و مردم رای‌شان را به صندوق‌های اخذ رای بیندازند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این پرسشی مبنی بر اینکه آیا آماری از میزان مشارکت وجود دارد؟ تاکید کرد: نسبت مشارکت به فضل خدا خوب بوده، ولی باید مقداری جلوتر برویم که آمار‌ها دقیق‌تر شود.

طحان نظیف در پاسخ به پرسش دیگری درباره تخلفات احتمالی در انتخابات با بیان اینکه «تا کنون تخلف خاصی را که در نتیجه انتخابات و سرنوشت آن تاثیر گذار باشد نداشتیم»، تصریح کرد: وظیفه شورای نگهبان به عنوان ناظر انتخابات این است که همه موارد را بررسی کند و سامانه زدم ناظر نیز درحال کار است و برخی از مواردی که ممکن است نسبت به داوطلبان، عوامل امرایی و نظارتی باشد به تفکیک در حال پیگیری است و اگر نکته اصلی در این زمینه وجود داشت با مردم در میان می‌گذاریم.


اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات | ۱۲.۹

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۵ اعلام کرد، بر اساس قانون انتخابات سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رای باید ۱۸ سال تمام باشد.

متن اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می‌رساند؛ بر اساس بند ۲ ماده ۳۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بند ۲ ماده ۱۵ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رای ۱۸ سال تمام می‌باشد. یعنی کلیه متولدین روز ۱۱ اسفند ماه سال ۱۳۸۴ و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رای، اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رای بدهند.


وزیر ارتباطات: شناسایی شعب اخذ رای توسط پیام‌رسان‌های ایرانی برای مردم امکان‌پذیر است | ۱۱.۴۵

وزیر ارتباطات گفت: مردم می‌توانند از طریق پیام‌رسان‌های ایرانی ویراستی، ایتا و گپ محل شعب اخذ رأی را در نزدیکی خود ببینند و به آن محل مراجعه کنند.

عیسی زارع‌پور اظهار داشت: رای‌گیری به صورت روان انجام می‌شود و قریب به ۱۰۰ درصد شعب رای به سیستم جامع متصل هستند و انتخابات بدون مشکل در حال انجام است.

وی افزود: چند شعب در استان سیستان و بلوچستان به دلیل سیل ارتباط با مرکز قطع شده است که در حال پیگیری و وصل آن هستیم.

وزیر ارتباطات گفت: برای اولین‌بار آمار‌ها به صورت برخط به ستاد انتخابات ارسال می‌شود که از طریق آن می‌توانیم تعداد شرکت‌کنندگان، سنین و موضوعات مختلف آن‌ها را بدانیم، اما آنچه مهم است ارتباطات پایدار است و آرا بدون مشکلی در حال اخذ شدن است.

زارع پور تصریح کرد: زیرساخت‌های انتخاباتی کشور کاملا آماده است و هیچ مشکلی تاکنون به ستاد انتخابات گزارش نشده است.

وی افزود: همچنین مردم می‌توانند از طریق پیام‌رسان‌های ایرانی ویراستی، ایتا و گپ محل شعب اخذ رأی را در نزدیکی خود ببینند و به آن محل مراجعه کنند.


اطلاعیه شماره ۲۴ ستاد انتخابات کشور | ۱۱.۴۱

ستاد انتخابات کشور لحظاتی قبل با انتشار اطلاعیه شماره ۲۴ اعلام کرد: دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند.

در اطلاعیه شماره ۲۴ ستاد انتخابات کشور که روز جمعه منتشر شد، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هم میهنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۱۳۸۰/۰۳/۰۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست و دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.


اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشور | ۱۱.۳۲

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای از مردم خواست مراجعه به شعب اخذ رأی را به ساعات پایانی موکول نکنند.

ستاد انتخابات کشور پیش از ظهر جمعه در اطلاعیه شماره ۲۳ از کلیه واجدان شرایط خواست، مراجعه به شعب اخذ رأی را به ساعات پایانی موکول نکنند.

اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشور به این شرح صادر شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز جاری آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می‌باشند، لذا از هم‌میهنان عزیز تقاضا می‌شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رأی مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری نمایند.


بازداشت باند خرید و فروش آرا در مرودشت | ۱۱.۲۱

دادستان عمومی و انقلاب مرودشت، گفت: طبق گزارشات و مستندات واصله برخی از نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و روسای ستاد و طرفداران ایشان در حال خرید و فروش رای هستند که در همین خصوص یک نفر بازداشت و مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد از وی ضبط شد.

اسماعیل سیاوش‌پور، اظهار داشت: مطابق بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس هرگونه خرید و فروش مستقیم یا غیرمستقیم رأی یا فعالیت و تبلیغات انتخاباتی مستقیم و غیرمستقیم از طریق توزیع اقلام و لوازمی که برای دریافت‌کننده جنبه انتفاعی داشته باشد، اعطای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی، اماکن عمومی و مذ هبی، هیئت‌ها و امور خیریه، اعطای وام، پاداش و یا امتیازات از زمان ثبت‌نام در انتخابات»، جرم محسوب می‌کند و مرتکب به مجازات درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی و محرومیت از داوطلبی در دو دوره نمایندگی مجلس محکوم می‌شود.

وی گفت: مدعی‌العموم در ادامه ضمن هشدار به سایر داوطلبان بیان کرد که خانه‌های تیمی و ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های متخلف در حال رصد می‌باشد و با افراد متخلف با جدیت و قاطعیت برخورد خواهد شد.


رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح: تشکیل مجالس شورای اسلامی و خبرگان قوی با حضور مردم پای صندوق‌ها امکان‌پذیر است | ۱۱.۱۳

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: مردم عزیزمان بایستی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری توانمندی را تشکیل دهند که این کار با حضور در پای صندوق‌های رای امکان‌پذیر است.

سرلشکر باقری صبح امروز (جمعه، ۱۱ اسفندماه) با حضور در مسجد جامع لویزان تهران در انتخابات حضور پیدا کرد.

سرلشکر باقری در حاشیه حضور در انتخابات در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر مشارکت مردم در انتخابات گفت: مردم ایران کاملاً با بصیرت، آگاهی، درک نیت‌های خصمانه دشمنان و با جدیت از صبح امروز پای صندوق‌های رای حضور پیدا کردند و امروز روز بزرگی را رقم خواهند زد.

وی ادامه داد: مردم امروز بهترین‌ها را برای تشکیل مجلس قوی شورای اسلامی و مجلس توانمند خبرگان رهبری اقدام خواهند کرد و روز بزرگی خواهد شد. علاوه بر اینکه، وظیفه شخصی، اسلامی، انقلابی و ایرانی من است تا در انتخابات شرکت کنم و از این حق برای تعیین آینده کشور استفاده کنم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: حقیقت این است که جای شهیدان خالی است و لازم بود تا در انتخابات شرکت کنم و به نیابت از شهیدان نیز رای بدهم که این کار را انجام دادم و امیدوارم که خداوند و شهیدان از همه ما راضی باشند.

سرلشکر باقری گفت: مردم عزیزمان بایستی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری توانمندی را تشکیل دهند که این کار با حضور در پای صندوق‌های رای امکان‌پذیر است. آینده این کشور ۴ سال در مجلس شورای اسلامی و ۸ سال در مجلس خبرگان رهبری امروز تعیین می‌شود و ما بایستی بهترین‌ها را انتخاب کرده و نام آن‌ها را در صندوق بیاندازیم تا این مجالس تشکیل شود.

وی ادامه داد: من از همه ملت عزیز ایران به ویژه جوانان عزیز، بسیجیان دلاور و همه آن‌ها که دلشان برای ایران می‌سوزد، خواهش می‌کنم که هرچه زودتر پای صندوق‌های رای حاضر شوند و از این فرصت بزرگ برای ساختن ایران استفاده کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار کرد: هر حرفی هم که داریم طی ۴ سال آینده با مجلسیان بزنیم و آن‌ها باید حرف‌های ملت ما را در تدوین قوانین، نظارت بر قوه مجریه دنبال کنند اگر مجلس ناتوان نامناسب و یا پشتوانه جمعیتی بالا نداشته باشد قطعاً نخواهد توانست کار خود را به درستی انجام بدهد.

سرلشکر باقری درباره حضور رای اولی‌ها در انتخابات امسال خاطرنشان کرد: من به خاطر دارم که در ابتدای انقلاب اسلامی در خصوص رای آری به جمهوری اسلامی رای اولی بودم تا به تازگی به ۱۸ سالگی رسیده بودم و شور و شوق فراوانی داشتم. اکنون هم جوانان سال آخر دبیرستان و سال اول دانشگاه شور و شوقی برای حضور در انتخابات دارند.

وی ادامه داد: آنچه در فضای مسموم مجازی برای نیامدن به پای صندوق‌ها به جوانان ما خطاب می‌شود خواست دشمن است چرا که دشمن هیچ گاه خیرخواه ملت ایران نیست و با آینده درخشان برای ایران مخالف است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان تصریح کرد: جوانان عزیز آینده این کشور را می‌سازند و راه ساخت کشور نیز صندوق رای است و ان‌شاءالله همه جوانان عزیزمان با جدیت پای صندوق‌ها آمده و بهترین‌ها را با رای خود انتخاب کنند تا بتوانند آینده را بهتر بسازند.


قالیبباف: تنها پنجره تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف کشور، انتخابات است | ۱۱.۶

گزارش لحظه به لحظه برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ماه | رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور رای خود را به صندوق انداختند + عکس و فیلم

محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه با حضور در تکیه‌گاه مرتضی علی (ع) رأی خود را به صندوق انداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت مشارکت در انتخابات گفت: کشور دارای نقاط قوت و ضعفی است که تنها پنجره برای تقویت نقاط قوت، حذف نقاط ضعف و ایجاد تحول، پنجره انتخابات است.

محمدباقر قالیباف پس از حضور در پای صندوق رأی و شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در تکیه‌گاه آقا مرتضی علی (ع) محله هرندی و انجام فرایند انداختن آرای خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که بار‌ها بر این موضوع تأکید کرده ایم، شرکت در انتخابات و مشارکت در انتخابات تضمین امنیت ملی ما و حفظ منافع ملی کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: اگر در زمان دفاع مقدس و در آن شرایط سخت، رزمندگان در میدان‌های نبرد با خون خود از کشور و انقلاب اسلامی دفاع کردند، بدون شک امروز هر رأیی که در صندوق رأی ریخته می‌شود به نوعی جایگزین همان مجاهدت‌های روز‌های دفاع مقدس است.

وی در ادامه با اشاره به نکته دیگری که حضور پای صندوق رأی را واجب می‌کند، اظهار داشت: نکته دوم که ضرورت مشارکت را برای همه ما به عنوان یکایکی ایرانیان تکلیف می‌کند این است که ما حتما نقاط قوت و ضعفی داریم از این رو باید بدانیم برای ایجاد تحول، تقویت نقاط قوت، حذف نقاط ضعف و حل مشکلاتی که امروز در جامعه می‌بینیم و از آن رنج می‌بریم، تنها پنجره‌ای که می‌تواند این تحول را ایجاد کند، انتخابات است.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: ما با یک انتخابات شایسته می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم و مسیر کارآمدی نظام در ابعاد مختلف را رقم بزنیم که ان‌شاءالله منجر به تقویت نظام اسلامی، حل مشکلات مردم و پیشرفت ایران عزیز ما باشد.


آیت‌الله جنتی آرای خود را به صندوق انداخت | ۱۱.۱

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز در محل این شورا آرای خود را به صندوق انداخت.

آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خداوند را شاکریم که ملت بزرگ ایران از سال‌های دور به کوری چشم دشمنان پای انقلاب ایستاده‌اند.

وی گفت که مردم علی‌رغم مشکلات، صادقانه در صحنه‌ها حضور پیدا می‌کنند و پیروزی به دست می‌آورند که نمونه آن پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی است.

دبیر شورای نگهبان صحبت‌هایش به مردم بزرگ ایران سلام و درود فرستاد و برای آن‌ها آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

آیت‌الله حنتی لحظاتی نیز به گفتگو با دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات پرداخت و از زحمات و تلاش‌های آن‌ها قدردانی کرد.


آیت‌الله مظاهری رأی خود را به صندوق انداخت | ۱۰.۵۲

آیت‌الله العظمی مظاهری از مراجع تقلید، ضمن انداختن رای خود در صندوق‌های انتخاباتی، طی پیامی اقشار مختلف مردم را برای حضور و شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری دعوت کرد.

آیت‌الله العظمی حسین مظاهری ضمن انداختن رای خود در صندوق‌های انتخاباتی، طی پیامی اقشار مختلف مردم را برای حضور و شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری دعوت کرد.

متن پیام آیت‌الله العظمی مظاهری به شرح ذیل است: انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، عرصۀ اِعمال حقّ سرنوشت مردم و ظهور اتّحاد ملّی و جمهوریّت است. از این رو مردم بزرگوار و صبور، به امید خداوند متعال، با وجود همۀ مشکلات و گلایه‌ها، خصوصاً معضلات طاقت‌فرسای اقتصادی و اجتماعی، با مشارکت در انتخابات، از حقّ شرعی و ملّی خود استفاده خواهند کرد و در کمال آگاهی و تقوا، بر معیار حق و بر اساس انتخاب اصلح، تصمیم‌گیری خواهند نمود.

چنانکه وظیفه و تکلیف انتخاب‌شوندگان نیز برای اداءِ مسئولیت‌های شرعی و قانونی خود و خدمت بی‌منّت به ملّت نجیب و بزرگوار ایران و پای‌بندی به دین و اخلاق و قانون و پیگیری مجدّانه و صادقانۀ مطالبات به‌حقّ مردم، سنگین و خطیر است و باید بدانند که مشروعیّت آنان در گرو توجّه و التزام دائمی به این امور خواهد بود.

از خداوند تعالی صلاح و سداد و سرافرازی ملّت عظیم‌الشّأن ایران را مسألت می‌کنم.


اطلاعیه شماره ۲۲ ستاد انتخابات | ۱۰.۳۵

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۲ تاکید کرد، اخذ رای در کلیه شعب ثابت و سیار سراسر کشور فقط با ارائه اصل مدارک هویتی پنجگانه امکان پذیر است.

متن اطلاعیه شماره ۲۲ ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه هم میهنان گرامی و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند:

اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار سراسر کشور فقط با ارائه اصل مدارک هویتی ۵ گانه ذیل:

شناسنامه
کارت ملی
گذرنامه
گواهینامه رانندگی
کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه

توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می‌باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.


آیت‌الله مکارم شیرازی: مردم مشکلات را احساس می‌کنند، اما حضور پای صندوق را فراموش نخواهند کرد | ۱۰.۲۲

مرجع تقلید شیعیان گفت: مردم خوب ما با اینکه مشکلات را احساس می‌کنند، اما در عین حال حضور در پای صندوق‌های رأی را فراموش نخواهند کرد و می‌دانند قهر با صندوق‌های رأی مشکلی را رفع نمی‌کند بلکه باید حاضر شد و افراد لایق را انتخاب کرد تا افراد لایق بتوانند مشکلات را رفع کنند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی دقایقی قبل با ثبت رأی خود در صندوق اخذ رأی الکترونیکی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، با بیان اینکه روز انتخابات از روز‌های بسیار حساس است، اظهار کرد: ملتی توانایی اداره خود را دارد که تکیه بر مردم‌اش داشته باشد و تکیه بر مردم از طریق آرای انتخاباتی است.

وی با بیان اینکه حضور پرشور در کنار صندوق‌های رأی نشان می‌دهد که این ملت، ملت زنده است، گفت: مشکلات را انکار نمی‌کنیم، اما حل مشکلات از طریق حضور پای صندوق‌های رأی محقق می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: افراد خوب و لایق را انتخاب کنیم و آن افراد خوب و لایق مشکلات را برطرف کنند، در صورتی که مردم از صندوق‌ها فاصله بگیرند در واقع ضربه به نظام خودشان خواهند زد، حل مشکلات با فراموش کردن مشکلات ممکن نیست، با حضور و مبارزه با مشکلات می‌توان مشکلات را رفع کرد.

وی ادامه داد: اگر مردم حضور کامل در انتخابات داشته باشند حل مشکلات آسان می‌شود و اگر فاصله بگیرند مشکلات بیشتر می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مردم خوب ما با اینکه مشکلات را احساس کرده و می‌کنند، اما در عین حال حضور در پای صندوق‌های رأی را فراموش نخواهند کرد و می‌دانند قهر با صندوق‌های رأی مشکلی را رفع نمی‌کند بلکه باید حاضر شد و افراد لایق را انتخاب کرد تا افراد لایق بتوانند مشکلات را رفع کنند.

وی افزود: ما دعا می‌کنیم که این دور انتخابات بسیار خوب و پربرکت باشد و مردم افراد لایق و خوب را انتخاب کنند و آن افراد لایق هم وظیفه خود را انجام دهند و در حل مشکلات مردم بکوشند.

مرجع تقلیدشیعیان تصریح کرد: هیچ ملتی نداریم که مشکل نداشته باشد، مهم برطرف ساختن مشکلات است.


سخنگوی شورای نگهبان: تاکنون تخلفی در فرایند انتخابات گزارش نشده است | ۱۰.۱۸

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تاکنون تخلف خاصی گزارش نشده است و مردم می‌توانند از طریق سامانه مردم ناظر تخلفات احتمالی را با مستندات ارسال کنند.

هادی طحان نظیف اظهار داشت: از ابتدای صبح فرآیند رای گیری آغاز شده است و قبل از آغاز رای گیری هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: در ابتدای صبح برخی مشکلات جزیی شاید وجود داشت که با گزارش‌هایی که دریافت کردیم همان موارد اندک هم برطرف شد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: تاکنون تخلف خاصی گزارش نشده است و مردم می‌توانند از طریق سامانه مردم ناظر تخلفات احتمالی را با مستندات ارسال کنند و عزیزان در ستاد انتخابات این موارد را پیگیری می‌کنند و هر نکته‌ای باشد برطرف می‌شود.


آیت‌الله سبحانی: انتخابات از راه‌های تثبیت نظام است | ۱۰.۱۲

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با بیان اینکه حفظ نظام اسلامی از واجبات است، گفت: یکی از راه‌های تثبیت نظام، انتخاب وکلا در مجلس شورای اسلامی است.

وی روز جمعه پس از انداختن رای خود به صندوق در گفتگو با خبرنگاران اضافه کرد: همانطور که دشمنان اسلام در دشمنی با ما اصرار دارند ما هم باید با حضور در انتخابات آن‌ها را ناکام بگذاریم.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح امروز جمعه در قم آغاز شد و مردم متدین و انقلابی قم نیز با شرکت گسترده خود در هنگام شروع رای‌گیری بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید میثاق و با رهبر معظم انقلاب اسلامی عهدی دوباره بستند.


رئیس‌جمهور رای خود را به صندوق انداخت | ۱۰.۵

گزارش لحظه به لحظه برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ماه | رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور رای خود را به صندوق انداختند + عکس و فیلم

رئیس جمهور در اولین ساعات فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با حضور در وزارت کشور رای خود را به صندوق انداخت.

سیدابراهیم رئیسی صبح امروز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در اولین ساعات فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با حضور در وزارت کشور رای خود را به صندوق انداخت.

وی با بیان اینکه انتخابات مولود انقلاب اسلامی است، گفت: مردم رای شان تعیین کننده است و تمام بخش‌های کشور با رای مردم رقم می‌خورد و این از افتخارات نظام اسلامی است.

رئیسی تصریح کرد: از روز اولی که امام فرمودند میزان‌ای ملت است تا امروز میزان رای ملت بوده است.

وی در ادامه گفت: این انتخابات جشن ملی و نماد انسجام و وحدت ملی است و همه گروه‌های سیاسی امروز با نامزد‌هایی که دارند آمده اند تا یک روز باشکوهی را برای ملت ایران رقم بزنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تفاوت انخابات در ایران با دیگر کشور‌ها این است که هم نامزدهاد و هم رای دهندگان هر دو بر اساس تکلیف عمل می‌کنند یعنی وظیفه خود می‌دانند که نامزد شوند و رای دهند.

رئیسی گفت: پیروز این میدان ملت ایران است و بازنده ندارد چه کسانی رای بیاورند چه رای نیاورند. عمل به تکلیف کرده اند و تکلیف امروز هم حضور در میدان انتخابات است.

رئیس جمهور در جریان حضور خود همچنین از بخش‌های مختلف ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و با توضیحات وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات از جزئیات روند اخذ رای هموطنان‌مان در سراسر کشور مطلع شد.


اطلاعیه شماره ۲۱ ستاد انتخابات | ۱۰:۲

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۱ به اعضای شعب اخذ رای سراسر کشور اعلام کرد که اطلاعیه‌های منتشره به منزله دستور کتبی بوده و رعایت آن الزامی است.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رای سراسر کشور می‌رساند؛ در مدت زمان اخذ رای مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو و تلویزیون در شعبه اخذ رای نمایند تا دستور العمل‌های ستاد انتخابات کشور که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد را در دستور کار قرار دهند.

ضمناً یادآوری می‌گردد اطلاعیه‌ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور بوده و رعایت آن الزامی است.


مردم توجهی به شایعات مربوط به امنیت انتخابات نکنند | اگر خبری باشد، ما راوی اول هستیم | ۹:۵۴

رئیس ستاد امنیت انتخابات گفت: مردم به شایعه‌ها خصوصا در حوزه امنیت انتخابات توجه نکنند؛ اگر خبر و مسئله‌ای باشد ما به عنوان راوی اول به اطلاع ملت شریف ایران می‌رسانیم.

مجید میراحمدی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه روزی به یادماندنی برای خلق حماسه‌ای بزرگ از سوی ملت ایران در راه است، اظهار کرد: امروز روز غلبه ما بر دشمنان خود و شیاطین است. به فرمان رهبری انقلاب در ساعات اولیه اخذ رای، مردم در صفوف فشرده و به هم پیوسته حتی از ساعات قبل از آغاز در شعب اخذ رای حضور پیدا کردند.

رئیس ستاد امنیت انتخابات افزود: از بعد امنیتی هم با هوشیاری، بیداری و تسلط همه دستگاه‌های اطلاعاتی، بسیجیان، ارتشیان، پاسداران و سربازان گمنام امام زمان (عج) و مرزبانان از امنیت کامل برخوردار هستیم و این انتخابات با مشارکت و امنیت مثال زدنی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر مشغول محافظت از امنیت انتخابات هستند. تلاش‌های دشمنان برای نیامدن مردم پای صندوق‌های رای به صورت همه‌جانبه انجام می‌شود، اما این تلاش‌ها هم مذبوحانه است و به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

میراحمدی تصریح کرد: مردم عزیز به شایعه‌ها خصوصا در حوزه امنیتی توجه نکنند. اگر خبر و مسئله‌ای باشد به عنوان راوی اول به اطلاع ملت شریف ایران می‌رسانیم؛ درحالی که صداوسیما در حال پخش صفوف فشرده در سراسر کشور است، بنگاه‌های دروغ‌پراکنی از خالی بودن شعب اخذ رأی خبر می‌دهند.

رئیس ستاد امنیت انتخابات با بیان اینکه امروز شاهد حماسه بزرگی خواهیم بود که به دست ملت ما رقم خواهد خورد، گفت: مردم تضمین کننده امنیت و منافع کشور خواهند بود. آینده کشور به دست مردم رقم می‌خورد.

میراحمدی همچنین یادآور شد: امروز جشن تکلیف سیاسی رای‌اولی‌های ما نیز خواهد بود که آمادگی خود را نشان دادند. ان‌شاءالله در ساعات اولیه به همراه بزرگتر‌ها خود رای خود را به صندوق می‌اندازند.


محسنی اژه‌ای رای خودرا به صندوق انداخت | ۹:۴۱

رییس قوه قضاییه در انتخابات شرکت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای که صبح امروز جمعه یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ در اولین ساعات آغاز رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در مسجد جامع لویزان در کنار سایر مردم، آراء خود را به صندوق انداخت، پس از مصاحبه در جمع خبرنگاران حاضر در این شعبه اخذ رأی، مصاحبه‌ای اختصاصی را نیز با رادیو قرآن انجام داد و اظهار کرد: مطابق با آموزه‌های قرآنی، انسانِ دارای هدف، نسبت به محیط پیرامونی و سرنوشت خود بی‌تفاوت نیست؛ طبعاً یکی از مسائل مهم که به سرنوشت کشور و نظام و آحاد مردم مربوط است، مقوله انتخابات می‌باشد؛ فلذا حضور پرشور و حداکثری مردم در این انتخابات، بیانگر آن است که آن‌ها نسبت به سرنوشت و آینده خود و کشور، بی‌تفاوت نیستند و خود را در قبال این مقولات، مسئول می‌دانند.

رئیس قوه قضاییه، تصریح کرد: مردم ما با رویکردی دین‌محور، ملی‌گرایانه و مبتنی بر آینده‌نگری و دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی، در انتخابات شرکت می‌کنند و بر اهمیت مقوله انتخابات در نظام جمهوری اسلامی و نگاه دنیا به این انتخابات، وقوف دارند.

رئیس عدلیه تصریح کرد: امیدواریم که اشخاص منتخب مردم پس از رأی آوردن و قرار گرفتن در کرسی‌های حساس، به وظایف و تکالیف خود درست عمل کنند و بدانند که مردم انتظار پیشرفت و ترقی هر چه بیشتر کشور در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را دارند.


رای‌گیری در ۴ حوزه انتخابیه کشور به صورت الکترونیک برگزار می‌شود | ۹:۵

بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر حوزه‌های انتخابیه‌ای هستند که انتخابات به صورت الکترونیک در آن حال برگزاری است.

انتخابات الکترونیکی طبق قانون در یک هشتم حوزه‌هایی که بیش از یک نماینده دارند باید برگزار شود. صندوق‌های رای الکترونیکی از امنیت بالایی برخوردار هستند. امسال برای اولین بار انتخابات هیئت اجرایی تهران با استفاده از صندوق الکترونیکی انجام شد.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز -جمعه ۱۱ اسفند -۱۴۰۲ در حال برگزاری است.


سردار حاجی زاده رای خود را به صندوق انداخت | ۹:۰۰

فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شعبه اخذ رای مسجد ابوذر تهران، رای خود را به صندوق انداخت.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده اظهار داشت: داشتن نیروی مسلح قوی و تجهیزات پیشرفته و امکانات شرط لازم است، ولی کافی نیست.

وی افزود: شرط کافی برای اینکه امنیت را حفظ کرده و قدرتمندانه در مقابل دشمن بایستیم، حضور مردم و وحدت و یکپارچگی است؛ یکی از عوامل مهم، همین حضور مردم پای صندوق‌های رأی است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه عنوان کرد: کسانی که هنوز تردید دارند و هنوز نگرفته‌اند که بیایند، غفلت نکنند. ما یک روز باید با سلاح مقابل دشمنان می‌ایستادیم و در دفاع مقدس، داعش و تهدیدات مختلف این‌گونه عمل شد؛ امروز با آمدن پای صندوق رأی همان کار را می‌کنیم و حضور مردم پر کردن خشاب و مشت نیرو‌های مسلح است و این کار، امنیت‌زاست.

سردار حاجی‌زاده گفت: مردم به هرکس و هر گروهی که دوست دارند، رأی بدهند، ولی آمدن‌شان زنده بودن و پشتوانه‌ای کشور است و تولید قدرت و امنیت می‌کند.


اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات | ۸:۵۶

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۲۰ تاکید کرد، فرایند اخذ رای در سراسر کشور از ساعت ۸/۰۰ صبح امروز (۱۱ اسفند) آغاز شده و اخذ رای از رای دهندگان با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه انجام پذیر است.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات به این شرح است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می‌رساند، فرآیند اخذ رای از رای دهندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸/۰۰ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ باا ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه ذیل انجام می‌پذیرد.

کارت ملی - شناسنامه - گذرنامه - گواهینامه و کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه

همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.


وزیر کشور در لحظات اولیه رای گیری رای خود را به صندوق انداخت | ۸:۵۵

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در دقایق آغاز رای‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری رای خود را به صندوق انداخت.

وی همچنین دقایقی قبل فرآیند آغاز رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را از ساختمان اصلی وزارت کشور آغاز کرد.

وحیدی در ابتدای سخنان خود گفت: با توکل به ذات باری تعالی و تمسک به روح شهدا و استعانت از حضرت بقیه الله (عج)، در ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از ساعت ۸ صبح امروز جمعه یازدهم اسفند آغاز شد.

وی افزود: برای موفقیت ملت بزرگ ایران در این حماسه بزرگ آرزوی توفیق روزافزون داریم.


اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات | ۸:۳۶

ستاد انتخابات وزارت کشور صبح روز جمعه با انتشار اطلاعیه شماره ۱۹ تاکید کرد، هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی نباید در محل شعبه و اطراف آن وجود داشته باشد.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رای می‌رساند، هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزد‌های انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد؛ لذا ضروری است در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغاتی درطول زمان اخذ رای آن را امحا نمایند.


خوشحالی خبرنگار لبنانی پس از دریافت چفیه رهبر انقلاب | ۸:۳۵


حضور شخصیت‌های سیاسی پای صندوق‌های رای

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->